fredag 24. oktober 2014

Jeg strikker jakke

Ja, du leste riktig, jeg strikker for en gangs skyld noe større enn sokker og votter :)
 
Etter jeg fikk strikket ferdige ufo'ene jeg skrev om i det forrige innlegget her på bloggen så hadde jeg veldig lyst til å strikke noe helt annet, og at jeg fikk lyst til å begynne på noe så stort som en jakke kom som en overraskelse, også på meg...
 
Det begynte med at jeg mer eller mindre snubla over en pose med dette garnet, Ullteppegarn fra Sparkjøp:
 
 
 
 
 
 
Jeg har aldri brukt dette garnet tidligere, og selv om banderolen sier det skal strikkes på pinner nr. 5 - 6 så ser til og med jeg at det er altfor tynt til det.
 
Jeg strikker jakken Poplar and Elm som jeg fant på ravelry, og jeg strikker den på pinner nr. 4. Det gir et litt "luftig" resultat, og jeg tror det skal bli bra, for det er egentlig den effekten jeg er ute etter.
 
 
 




 
Fargegjengivelsen blir ikke alltid like bra når jeg tar bilder med blitz, men at jakken blir lilla er det vel ingen tvil om ;)
 

 
Det er Carol Sunday som har designet dett mønsteret, og hun har utrolig masse annet fint også, se alle designene hennes ved å klikke her
 
 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar